تحولات لبنان و فلسطین

رییس مرکز جهاد کشاورزی شهر کدکن گفت : همزمان با فصل برداشت میوه آلو از سطح ۵۴۰ هکتار باغ آلو در بخش کدکن تربت‌حیدریه بیش از ۱۵۰۰ تن آلوی خشک از قطب تولید این میوه در خراسان رضوی برداشت شد.

کدکن تربت حیدریه قطب تولید آلو در خراسان رضوی است

به گزارش قدس خراسان، عباس عباسیان اظهارکرد: درشهر کدکن تربت حیدریه، ۱۱۰۰ بهره بردار دارای کشت آلو می باشند که عملکرد آلو بستگی به عوامل مختلفی مانند سن باغ، مدیریت باغ (مانند روش آبیاری، تغذیه، هرس، مبارزه با آفات و بیماری ها، مبارزه با علف های هرز) و... و. دارد و در کدکن برداشت سال جاری از ۱ تا ۸ تن آلوی خشک متغیر بوده است.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش کدکن گفت : بیشترین سطح زیر کشت میوه آلو در شهرستان تربت حیدریه در شهر کدکن این شهرستان واقع شده است که وجود باغات فراوان آلو و آلوچه این منطقه را به قطب تولید این میوه ها در استان خراسان رضوی تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: سطح زیرکشت آلو در کدکن شهرستان تربت حیدریه حدود ۵۴۰ هکتار است که شهر کدکن این شهرستان به قطب تولید آلو در استان خراسان رضوی مشهور است که بیشتر آن توسط دلالان به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

عباسیان افزود : آلوی بخارا، کبرایی، شمس، حاج حسنی ارقام این میوه را در منطقه کدکن شامل میشود که علاوه بر تازه خوری به صورت آلو خشک، لواشک و ... در بازار مصرف به صورت کلی عرضه می شود که ایجاد صنایع تبدیلی برای فرآوری مکانیزه و اصولی این محصول ضروری می باشد.

عباسیان با بیان اینکه برداشت آلو از باغات این منطقه از اواخر شهریور ماه آغاز و تا نیمه مهر ماه ادامه دارد گفت : در سال جاری بیش از ۱۵۰۰ تن آلوی خشک در کدکن برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بخش کدکن تربت‌حیدریه گفت: این وضعیت به خاطر وجود آب و هوای معتدل، قنوات و ذخایر آبی و موقعیت جغرافیایی است که به رونق تولید محصولات کشاورزی این منطقه کمک شایانی کرده ‌است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.